mandag 24. oktober 2011

25 UKER

OM BARNET



Fosteret er i begynnelsen av denne uken 23 uker gammelt. Allerede nå begynner det å bli liten boltreplass for fosteret i livmoren. Øyevipper dukker opp denne uken, og øynene vil snart kunne åpnes og lukkes!

Hjernen vokser fremdeles fort, og fosteret er en velproporsjonert liten minibaby. Fosteret begynner også å få lengre hår på hodet.

[fra babyverden]

Plutselig har tiden gått litt fort! Har egentlig ganske mye jeg burde og må få gjort, men formen er så utrolig varierende og jeg blir VELDIG fort sliten (vi snakker legge seg ned på sofaen/senga asap sliten og ligge der i flere timer). Feks hvis jeg begynner å rydde og kommer meg igjennom 2 eller 3 rom, så orker jeg rett og slett ikke mer etter det. Og jeg som skal gjøre om hele gjesterommet (nå skal det jo bli barnerom/gjesterom med b.la sofesofa som vi må kjøpe snart), kjøpe ny kommmode til barneklær og sortere alt sammen, gå igjennom mine egne klær og gi en drøss til frelsesarmeen (tro meg, jeg har ALT for mye som ikke blir brukt), sette opp den nye seksjonen vi kjøpte fra IKEA for en tid tilbake, klippe og henge opp bilder ..ja, you get the point;) MEN jeg skal nok få det til ..det tar bare litt lengre tid enn normalt.

Har også fått en helt syk apetitt ..altså seriøst. Jeg kunne sikkert ha spist hele dagen uten å bli skikkelig mett. Deilig å ha apetitt da, de første månedene hadde jeg 0 apetitt og bare kastet opp ..mat ble rett og slett en plage. Men det er frustrerende å ha lyst på mat absolutt HELE tiden. Fort gjort at man tar seg en liten godbit da istedenfor skikkelig mat ^_^

Ellers er formen bra! Kjenner spark og bevegelser hver dag og det er en helt unik følelse ..tenk det vokser et lite liv INNI meg!! Det er veldig rart også, det skal sies ..hele tilværelsen blir snudd opp ned ;)

Ingen kommentarer: