mandag 14. november 2011

28 UKER

OM BARNET



Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes.

Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.

Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.

Hos gutter begynner testiklene å synke ned i pungen.

[fra babyverden]

Jeg vet. Jeg har hoppet over 27. uke, altså dvs her på bloggen. Men det er fordi jeg utsatte og utsatte det, og da ble det bare teit å legge ved ..så herved har jeg laget en ny regel til meg selv *lager jeg ikke et innlegg om uken jeg befinner meg i på mandager så gjør jeg det ikke i det hele tatt. Sådet. Tror nok jeg kommer til å gjøre det da, for det er jo kos!

Nå må jeg nesten sende inn permisjonssøknad til NAV snart. Jeg er litt treig med sånne ting ..men det må jo gjøres.

Lille jenta mi beveger seg aktivt hver eneste dag <3 ..og="..og" :d=":d" at="at" bare="bare" begynne="begynne" begynner="begynner" br="br" dag="dag" dagen="dagen" del="del" dem="dem" den="den" det.="det." det="det" en="en" energi="energi" enn="enn" er="er" et="et" f="f" faktisk="faktisk" ferdig="ferdig" fikses.="fikses." for="for" g="g" gj="gj" gravid.="gravid." greier="greier" har="har" helt="helt" i="i" idag="idag" ikke="ikke" jeg="jeg" kanskje="kanskje" lille="lille" litt="litt" m="m" magen="magen" meg="meg" mer="mer" min="min" n="n" og="og" opp="opp" p="p" panikk="panikk" par="par" prosjekter="prosjekter" r="r" rart="rart" re="re" rme="rme" s="s" seg.="seg." skal="skal" skulle="skulle" sm="sm" som="som" stjerna="stjerna" t.om="t.om" tenkte="tenkte" tt="tt" ut="ut" v="v" vanlig="vanlig" vel="vel">
Akkurat nå hører Andrea & jeg på Miranda Lambert ~ Dear Diamond. Fin sang.

Flere magebilder ~



Idag har jeg forresten spist tre brødskiver med smør, reker og majones til frokost. Akkompagnert med kakao i et julekrus. Nå skal jeg vel snart spise litt igjen, kanskje ostesmørbrød eller kanskje en pai. Også kan jeg enten begynne å pakke inn gaver eller prøve å montere skjenken.

Ingen kommentarer: