mandag 7. november 2011

BAKT POTET

Jeg har vært på juleshopping. På ..eh, når var det igjen ..fredag(!) busset jeg til Sandvika Storsenter (greide forøvrig å sette meg på feil buss først, men heldigvis så jeg det fort og gikk av på første stopp, så rakk jeg akkurat å rekke den bussen jeg EGENTLIG skulle ta). Det første jeg gjorde var å sette meg ned og gi meg selv et rikt og velfortjent måltid, jeg hadde jo tross alt kommet meg ut av døra, og det på helt eget initiativ! Så jeg bestilte meg en bakt potet med kylling og rømme, damen i kassen så på meg og spurte "vil du ikke heller prøve denne her da?" hun pekte på et bilde av en kylling foccaccia og smilte. Jeg ble litt satt ut, og lurte på hva som var galt med bakt potet! Hallo!! "Hvorfor det?" sa jeg bare med et ganske tafatt blikk "jeg vil ha bakt potet jeg.."

Det var mange blikk rettet mot meg, der jeg satt alene med min bakte potet. Ikke det at jeg var den eneste som satt alene, jeg tror de fleste så på magen min. Greit nok at man er fascinert av gravide, men jeg synes det er mange som er litt vel nyskgjerrige. Poteten var god! Og jeg drakk farris naturell ved siden av.

Juleshopping er kos, selv om jeg brukte evigheter, og selv om jeg greide å rive ned noe i omtrent alle butikkene jeg var innom ..noe hverken magen eller ryggen likte så godt.
Fikk kjøpt en del gaver, men må nok ut minst en gang til. Heldigvis var Lars så snill at han hentet meg, så slapp jeg å bære på alle posene selv. Det ble jo tungt. Kanskje det er lurt å ha med han neste gang ..men det går egentlig ikke fordi jeg skal jo handle til han også. Vi får forsåvidt se når neste gang blir, jeg tipper ihvertfall en uke. Jeg var nemlig litt for aktiv tre dager på rad. Dagen etter juleshoppingen skulle jeg jo på jobb, og da var jeg så sliten at når jeg kom på jobb kastet jeg opp frokosten min. Kjøpte meg en bagel med brie og ferske grønnsaker da, og en stk superfin smoothie - det hjalp!


[Lars knipset noen fine bilder av magen og meg. Type 26+5]

Igår hadde vi besøk av Ken Carin, vi spiste løvbiff med pommes noisettes og bernaise saus sammen, også spilte vi brettspill. Jeg ELSKER brettspill. Idag har jeg spist sjokolade og rød gelé med vaniljesaus til frokost, men det er egentlig fordi vi mangler mat i kjøleskapet, så da er det greit.

Ingen kommentarer: