fredag 18. november 2011

i DUSJEN

Jeg fikk lyst til å skrive om dusjevanene mine. Så da gjør jeg det.

Vann er jeg utrolig glad i, elsker å bade, svømme, dusje og kose meg med vann. Også er vi så utrolig heldige at vi har en steam dusj i leiligheten! Det er deilig det.

Ja, så det første jeg gjør er å skylle hele kroppen og håret i lunkent vann. Kan gjerne gjøre det i fem minutter (litt avvhengig om jeg har god tid eller ikke) før jeg begynner å massere inn sjampo.


*for tiden bruker jeg denne. Den lukter en blanding av surt eple og lime ..jeg får nesten lyst til å drikke den opp altså.

Deretter er det balsamens tur. Jeg bruker ca en teskje tul håret mitt, og mesteparten blir fordelt på tuppene, det er jo tross alt de som trenger det mest. Balsamen lar jeg sitte til jeg er ferdig med resten av ritualet mitt.


*nå bruker jeg denne balsamen. Den gir glød til håret, og lukter nam!

Da var det klart for dusjkrem!! Akkurat nå bruker jeg en dusjgele da ..det er litt teit fordi jeg foretrekker kremer, de gir så mye mer og føles så mye bedre ut. Men så hadde jeg så lyst på vaniljeduft og fant bare gelé så da ble det sånn. Ikke liker jeg konsistensen på den, men mmmm den lukter GODT. Jeg slår av vannet og smøres inn fra topp til tå.


*nam, vanilje. Men savner dusjKREM :( p.s jeg pleier å bruke shea ultra rich shower cream fra L'Occitane ..den kan jeg virkelig anbefale. Skulle ønske den luktet vanilje.

Jeg prøver å skrubbe kroppen så ofte som mulig. Det er bare sunt. Ikke bare får man finere og glattere hud, men blodsirkulasjonen stimuleres og immunforsvaret økes. Skrubb i sirkulære bevegelser, og begynn alltid på føttene og jobb deg oppover ..på den måten får du med alle døde hudceller og leder alt av avfallstoffer mot lymfene. Bruk hampvott! Det er genialt, og det er kjempe fint å kombinere med en god dusjkrem. Skal du bruke salt/sukkerskrubber er det like greit å lage dem selv istedenfor å kjøpe dem i butikk ..ikke er det vanskelig heller. Men du får en mye bedre skrubb ved å bruke hampvott - jeg lover! -.- Også vet du hva som er fint? Radio i dusjen!


*gotta love it

Så var huden fin og rød. Nå skyller jeg av kroppen og skyller vekk balsamen. Slår på monsoon regnet og bare drømmer meg bort.

Ingen kommentarer: